رزتمپ

لینک ارجاع و لینک ارجاع جدید چیست؟
  • بازديد : 58


لینک پرش و پیوند جدید چیست؟ این سوالی است که ممکن است اکثر وب مسترها حتی حرفه ای ها برایشان پیش آمده باشد و در مورد داده هایی که در اینترنت به دنبال آن هستند ایده هایی پیدا کرده اند و ابهامات این مشکل برایشان برطرف شده است. و من بیشتر با شما صحبت خواهم کرد، با من بمانید.

لینک چیست

لینک به ارتباط صفحات داخلی و خارجی اشاره دارد که به آن لینک نیز می گویند.عملکرد لینک ها همانطور که از نام آن پیداست، اتصال صفحات داخلی است که عموم را به موضوعات مرتبط متصل یا متصل می کند. اهمیت لینک های داخلی و لینک های خارجی بسیار بالاست و موتورهای جستجو با دقت به آن ها نگاه می کنند، محبوبیت این لینک ها به ویژه آنهایی که در خارج از سایت قرار می گیرند، اعتبار زیادی به صفحه وب می دهد.

خب این لینک ها ویژگی هایی دارند که یکی از آنها را در زبان HTML می توان REL نامید که به معنای رابطه به معنای اتصال و نوع وابستگی است.

لینک ها انواع مختلفی از REL در زبان برنامه نویسی وب دارند که یکی FOLLOW و دیگری NO FOLLOW است و من این دو مورد را به طور کامل برای شما توضیح خواهم داد.

لینک را دنبال کنید

همانطور که از نام آن پیداست، به معنای مرتبط یا قابل ردیابی است. بسیاری از ما این نوع rel را برای موتورهای جستجو تعریف می کنیم که ما را از ارتباط ما با صفحه لینک شده مطلع می کند و اگر لینکی داشته باشیم این فرض درست است. یک تراک قرقره در وب سایت خود قرار دهید، اعتبار به صفحه لینک شده از سایت ما تعلق می گیرد، زیرا آن صفحه به ما پیوند داده شده است و اعتبار توسط صفحه هدف به ما داده می شود. آنها از فالو REL استفاده می کنند و اگر از وب سایت خود به دیگران لینک دهند، حتی اگر به صفحه مورد نظر لینک داده شود، لینک را به صورت عدم فالو درج می کنند. من شخصاً نظری در این مورد ندارم. گاهی اوقات مانند ویکی‌پدیا از فالو غیر مرتبط استفاده کنید

هیچ لینک ارجاعی وجود ندارد

با این حال همانطور که در بالا گفتم لینک فالو به لینک هایی اطلاق می شود که به صفحات غیرمرتبط لینک شده اند این نوع لینک برای صفحاتی استفاده می شود که وابستگی شما به آن صفحه کم است و اصرار دارید که برای صفحه خود اعتبار دارید نباید داده شود. .. در این صفحه، اما معنای اصلی این قسمت از لینک این است که صفحه هدف مربوط به سایت شما نیست و طبیعتا موتورهای جستجو بدون گذراندن اعتبار از این بخش لینک خارج می شوند.

لینک ها را دنبال نکنید

همانطور که همه ما می دیدیم، پیوندهای Dofollow در مقالات دیگر ذکر شده است. به نظر من این دسته از لینک ها توضیح خاصی ندارند و مثال واضحی که برای این نوع ارتباط می توان استفاده کرد این است که به فروشنده تاکید کنیم که باید خیار سبز به ما بفروشد و یک توضیح منطقی. چیزی برای این وجود ندارد. جالب است بدانید اگر لینکی را با انکر در تگ تعریف کنیم اگر از rel=nofollow استفاده کنیم لینک دنبال نمی شود اما اگر rel تعریف نشده باشد یا از عباراتی مانند Dofollow یا Follow استفاده شود. پیوند خواهد شد این یک ترتیب تصادفی است و برای رانندگان، این سه مورد ذکر شده به یک معنا هستند.

(rel=noreferrer noopener)

گاهی اوقات در کدهای وردپرس و تگ های HTML دیده اید که rel در تگی به نام Noopener تعریف شده است، این rel هیچ ربطی به سئو ندارد یا شبیه nofollow rel است و می توان گفت که این هدف با کلیک کردن تعیین می شود. شما از تب جدید یا ویژگی blank_ استفاده نکرده اید و گاهی اوقات نام را می بینید. rel = "noreferrer" در وردپرس که برای افزایش امنیت کاربر استفاده می شود و با این دستور نشان داده می شود به مثال زیر توجه کنید.

دستور این تگ این است که لینک نمونه ما به یک سایت نوفالو لینک شده و اگر کاربر روی این لینک کلیک کند در یک تب جدید باز می شود. حال اگر هدفی وارد نشود، گزینه Noopener خواهد بود. سپس خروجی به این کد اضافه می شود، بنابراین Noopener هیچ اتصالی ندارد. این شامل سئو یا لینک دادن به صفحه لینک شده نیست و فقط یک دستور است که واکنش لینک را پس از کلیک روی آن مشخص می کند. هر جفت به معنی لینک و واکنش است، rel استفاده می شود، اما rel nofollow یا follow دستوری است که به خزنده های گوگل می دهید و به بینگ می دهید و این ویژگی برای کاربر و مخاطب شماست.

برداشت شده از: https://blogten.ir/link-foll-nofoll/




  • نوشته: sahim6
  • جمعه 02 تیر 1402,17:24
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش