رزتمپ

آنچه همه درباره خطرناک ترین نوع سردرد می گویند اشتباه است و چرا
  • بازديد : 3881

با این وجود ، در این موارد، باید به علائمی مانن مشکلات بصری، سرگیجه و فقدان هماهنگی دقت کرد.تفاوت ها در علائم باعث می شود که تشخیص نوع سردرد در کودکان کمی مشکل باشد، مخصوصا در کودکان خردسال تر. برای کاهش درد کودک، می توانید از استامینوفن و یا ایبوپروفن استفاده کنید ولی هرگز به کودک خود آسپرین ندهید. بسیاری از ما تزریق بوتاکس را راهی برای پنهان کردن چین وچروک ها میدانیم. ما توصیه می کنیم بدن خود را با مصرف 8تا 10 لیوان آب در روز هیدراته نگه دارید. معمولا سردردها با استراحت در خانه درمان می شوند. ۳- معده خراب؛ معمولا درد در پشت چشم و شقیقه نشانه معده خراب است. در برخی موارد، درد پشت سر ممکن است ناشی از تنش عضلانی باشد. داروی ضد تهوع از کودکی به کودکی دیگر متفاوت می باشد. اگر کودک شما بزرگتر است و سردردهای مکرری دارد، به او ریلکس بودن را یاد دهید و به شکل های مختلف استرس او را کنترل کنید.

اگر دندانهای دائمی کودک شما لق شده است شما باید او را نزد یک متخصص کودکان یا دندانپزشک ببرید. اگر دندان شیری کودک شما قبل از سن ۴ سالگی افتاد با یک پزشک متخصص اطفال یا یک دندانپزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که بیماری زمینهای دیگری وجود نداشته باشد (در برخی موارد دندانهای شیری کودک به دلیل پوسیدگی زودتر میافتد). دندانهای دائمی (که به آنها دندانهای ثانویه نیز گفته میشود) از زیر لثه شروع به هل دادن دندانهای شیری کرده و باعث میشوند این دندانهای از ریشه لق شوند. گاهی مشکلاتی که در سیستم عصبی به وجود می آید مانند توده، آبسه، ضایعات و صدماتی که باعث خونریزی می شود به سردرد می انجامد که در بعضی از این موارد کودک دچار تهوع و استفراغ هم می شود.به گفته دکتر باقری بیماری های متابولیک هم گاهی باعث سردرد می شود این دسته از سردردها به دلیل بیماری ها و اختلالاتی که در دیگر سیستم های بدن رخ می دهد، به وجود می آید.

میگرن یا Migraine به سردرد ضربان دار خیلی شدید که عموما یک طرف سر را درگیر میکند، گفته می شود درواقع یه نوع بیماری عصبی می باشد بنابراین برای درمان بهتر است با متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید. بسته به علت هیپوناترمی، ممکن است با کاهش آب مصرفی مشکل به سادگی حل شود. سردرد در هر قسمتی از سر ممکن است خطرناک باشد، اما در برخی موارد مانند سردرد شدید و ناگهانی همراه با علائم دیگر، باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد. علائم و نشانههای هر نوع سردرد نیز متفاوت است. کودکان همان نوع سردردی را دارند که بزرگسالان به آن مبتلا می شوند، اما علائم آنها ممکن است متفاوت باشد. نحوه مصرف به این صورت است که زنجبیل را خرد کرده و با مقداری عسل و آب گرم مخلوط کنید و روزی دوبار مصرف کنید. در طول میگرن، این مسیر درد حساس می شود، به این معنی که آستانه تحریک درد کاهش می یابد. این بیماری می تواند در افرادی که در اوایل زندگی خود به آبله مرغان مبتلا شده اند دوباره فعال شود. دو دندان وسطی پایینی (دندان مرکزی پایینی ثنایا) معمولاً اولین دندانهایی هستند که میافتند سپس دو دندان بالایی لق شده و میافتند.

با درمان بیماری و مراقبتهای دندانپزشکی و رعایت بهداشت دهان و دندان کودک شما میتواند دندان لق شده را حفظ کرده و از افتادن آن پیشگیری کند. علت اصلی چنین مسئله ای معمولا بیماری مربوط به روده و دستگاه گوارش از جمله بیماری کرون روده و بیماری سندروم روده ی تحریک پذیر است پس برای درمان اسهال مزمن ابتدا باید درمان های زمینه ای را تحت نظر پزشک متخصص آغاز نمود. سردرد به بخش صورت و چشم ها نیز منتشر شده و موجب بروز بیقراری در بیماران مبتلا می شود. کودکان مبتلا به این نوع سردرد اغلب تمایل بیشتری به خوابیدن دارند و ممکن است تمایلی به بازی کردن نداشته باشند. حتی میگرن در سنین پایین هم گزارش می شود و بچه ها هم ممکن است به این عارضه مبتلا شوند. به همراه آبریزش بینی می باشد . با دیدن علائم فوق در کودکان، احتمال عفونت لوزه در کودک مطرح می شود (البته دقت داشته باشید که لزوما تمام علائم با هم همراه نبوده و در هر کودک برخی از آن ها رخ می دهند). غذاهای محرک در هر فرد متفاوت است.

شدت درد، طول مدت سردرد و تناوب حملهها در افراد مختلف، متفاوت است. در این مدت کودک خود را سرگرم کنید، تا ناراحت و سردرگم نباشد. یعنی اگر ویروس آبله مرغان وارد بدن شما شود، یک تا دو روز قبل از اینکه اولین جوش روی پوستتان ظاهر شود، شما ناقل بیماری هستید و میتوانید آن را به افراد دور و برتان منتقل کنید. به او اطمینان دهید که در آینده به طور کامل سلامتی خود را بدست میآورد. درد ناگهانی در سر شروع می شود که کمتر از سه ساعت طول می کشد. کودکان از زمانی که قدرت تکلم پیدا می کنند ممکن است عنوان کنند که دچار سردرد شده اند. زردی در نوزادان شایع است و تنها درمان خانگی مؤثر این است که مطمئن شوید کودک شما بهخوبی تغذیه میشود. حتی نوزادان نیز می توانند میگرن داشته باشند. برای مثال، درد میگرن در کودکان ممکن است کمتر از چهار ساعت طول بکشد، در حالیکه در بزرگترها میگرن حداقل چهار ساعت طول می کشد. علت درد پشت سر و گردن و حالت تهوع ممکن است ناشی از اختلالات گردن و عضلات مربوطه، فشار خون بالا، استرس، میگرن و یا بیماریهای مختلف مانند التهاب آندوکرین است. سردرد کم خونی معمولاً در قسمت جلوی سر و در ناحیه پیشانی و گاهی هم در ناحیه گردن رخ میدهد.

نقطهی دیگری که به درمان سردرد کمک میکند، در لبهی بیرونیِ بالای پا در قسمت تلاقی استخوانهای انگشت کوچک و یکیمانده بهآخر واقع شده است (تصویر ۳). به ندرت وجود یک تومور مغزی یا خونریزی در مغز می تواند به مغز فشار بیاورد و سردرد مزمن را به وجود آورد یا باعث وخیم تر شدن سردرد شود. سردرد خوش خیم یا میگرن ممکن است خطرناک باشد ولی خطرناک ترین نوع سردرد، سردرد همراه با خونریزی مغزی است. سردردی که با تکان و حرکت سر بدتر می شود، معمولاً ناشی از التهاب مفصل گردن یا عضلات گردن است. • سردردی که کودک را از خواب بیدار میکند. درصورت تمایل میتوانید از محصولات بابونهی گاوی که معمولا از برگهای خشکشدهی این گیاه ساخته میشوند، استفاده کنید. همانگونه که تعیین زمان دقیق رشد اولین دندان کودک غیرممکن است، این موضوع در مورد لقی دندانهای شیری هم صادق است. در برخی موارد برخی از دندانهای جدید قبل از اینکه دندانهای شیری بیفتند درمیآیند و باعث میشوند که کودک دو ردیف دندان داشته باشد که البته موقتی است.

معمولاً دندانهای شیری کودک به همان ترتیبی که درآمدهاند، میافتند. زیرا درمان این عارضه به مراتب راحت تر از درمان بواسیر یا درمان شقاق است. پس استفاده از مسکن در این مواقع جهالت محض است. برای این منظور باید چند قاشق نمک را با مقداری آبلیموی تازه مخلوط کرده و استفاده کنید. مقداری مساوی از آب زنجبیل و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و آن را یک یا دو بار در روز مصرف نمایید. یکی از ساده ترین راه حل ها، مالش پشت ساق پا است. ایا درد پشت سر خطرناک است؟ سردرد سمت چپ خطرناک نیست ولی در برخی موارد مانند میگرن، سردرد خوش خیم و یا سردرد همراه با علائم دیگر، باید به پزشک مراجعه کرد. اجازه دهید چای بابونه به مدت ۱۰ دقیقه در آب داغ دم بکشد. همچنین مصرف بیش از حد کافئین (نوشابه، شکلات، قهوه و چای) می تواند باعث سردر شود. استفاده از فراورده های بخور، موضعی و مالیدنی آروماتیک مانند کامفور، منتول، روغن اکالیپتوس برای درمان علامتی سرما خوردگی توصیه نمی شود. موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی (NICE) توصیه کرده است ایبوپروفن دیگر برای آبله مرغان استفاده نشود. 3. آیا باید به صورت عمدی اجازه دهیم کودکمان آبله مرغان بگیرد؟

سردردها به ویژه میگرن ها می توانند ژنتیکی هم باشند. آسپرین موجب سندرم ری می شود ، بیماری نادری که موجب مرگ کودک می شود.برای کودکان بالای شش ال می توانید تریپتان بدهید، تریپتان دارویی می باشد که برای درمان میگرن مورد استفاده قرار میگیرد.اگر کودک شما به همراه سردرد میگرنی، حالت تهوع و استفراغ دارد، پزشک شما ممکن است یک داروی ضد حالت تهوع نیز تجویز کرده باشد. اگر علائم مربوط به کووید ۱۹ باشند، با گذشت ۴۸ ساعت از شدت آنها کاسته نمیشود و در عین حال به داروهای رایج برای درمان نیز پاسخ نمیدهند. پیش از این هم توضیح دادیم که حساسیت به لبنیات می تواند سبب بروز سردرد بعد از غذا خوردن شود. سردرد به تنهایی یک علامت و نشانه بیماری های متعدد است. کودکان افسرده ممکن است از سردرد خود شکایت کنند، مخصوصا اگر احساس تنهایی و غمگینی داشته باشند. علت درد در وسط سر میتواند ناشی از مشکلات مختلفی مانند فشار خون بالا، استرس، اختلالات انسدادی تنفسی، کمبود خواب، و یا میگرن باشد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از متخصص چشم پزشک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.




  • نوشته: sahim6
  • دوشنبه 23 مرداد 1402,19:01
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش