رزتمپ

آموزش بک آپ گیری از هاست دایرکت ادمین
  • بازديد : 1977

حفظ اطلاعات یک سایت برای صاحبان آن از اهمیت بسیار زیای برخوردار است. بک آپ گیری از هاست دایرکت ادمین یکی از مواردی است که به حفظ اطلاعات یک سایت کمک بزرگی می‌کند.

از آن‌جایی که بک آپ گرفتن از اطلاعات موجود در دایرکت ادمین اهمیت زیادی دارد، در این مقاله قصد داریم نحوه بک آپ گرفتن از هاست دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم.

چگونه از هاست دایرکت ادمین بک آپ بگیریم؟

برای بک آپ گرفتن از هاست دایرکت ادمین ابتدا باید به DirectAdmin وارد شوید. در Control Panel دایرکت ادمین و قسمت Advanced Features بر روی Create/Restore Backups کلیک نمایید.

صفحه‌ای پیش روی شما به نمایش در خواهد آمد که باید موارد مورد نظر برای بک آپ گرفتن را انتخاب نمایید. دیتابیس (Database)، اف‌تی‌پی (FTP)، ایمیل (Email) و وب‌سایت دیتا (Website Data) بخش‌های این صفحه هستند.

با توجه به نیاز خود، باید این بخش‌ها را انتخاب کنید؛ در صورتی که قصد بک آپ گرفتن از تمام بخش‌ها را دارید، می‌توانید تیک همه موارد را بزنید.

بعد از اینکه تیک موارد مورد نظر را زدید، صفحه را به پایین بکشید و بر روی Create Backup کلیک نمایید. زمانی که فرآیند را به درستی طی کرده باشید، پیامی حاوی شروع عملیات بک آپ گرفتن که با رنگ سبز مشخص است، نمایش داده خواهد شد.

البته مدت زمان بک آپ گیری از هاست دایرکت ادمین با توجه به حجم اطلاعات و دیتاها با یکدیگر تفاوت دارد.

بعد از اینکه فرآیند بک آپ گیری با موفقیت انجام شد، با گذشت چند دقیقه عددی در کنار اسم شما (قسمت بالای صفحه سمت راست) به نمایش در خواهد آمد. این عدد، نشان می‌دهد که شما پیامی دارید و باید بر روی شماره و در مرحله بعد Massages کلیک نمایید.

در صفحه‌ای که مقابل شما نمایش داده می‌شود، پیامی حاوی آماده بودن نسخه پشتیبان یا بک آپ را خواهید دید. در این صورت، فرآیند بک آپ گیری از هاست دایرکت ادمین با موفقیت انجام شده است.

بازیابی نسخه بک آپ (Backup Recovery)

برای بازیابی نسخه بک آپ یا پشتیبان هم باید یک سری مراحل را طی کنید. در مرحله اول، به کنترل پنل وارد شوید و بر روی Create/Restore Backups کلیک نمایید.

در این شرایط به سایت بک آپ (Site Backup) هدایت می‌شوید که باید بر روی گزینه بازگرداندن بکاپ یا همان Restore Backup کلیک کنید.

در این مرحله، مشابه مرحله بک آپ گیری از هاست دایرکت ادمین صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید موارد مورد نظر برای بازیابی بک آپ را انتخاب نمایید. دقیقا همان چهار بخش در فرآیند قبل به شما نمایش داده خواهد شد.

بعد از اینکه موارد مورد نظر را انتخاب کردید، بر روی Restore کلیک کنید. در این‌جا فرآیند بک آپ گیری تمام می‌شود و به همین راحتی موفق به تهیه بک آپ و نسخه پشتیبان شدید.

امیدواریم با خواندن این آموزش، بتوانید بدون دردسر و به راحتی از اطلاعات درون هاست دایرکت ادمین بک آپ تهیه کنید؛ با این کار دیگر نگران از بین رفتن اطلاعات سایتتان نخواهید بود و همواره آن‌ها را حفظ می‌کنید.




  • نوشته: sahim6
  • یکشنبه 28 فروردین 1401,17:51
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش