رزتمپ

انواع جراحی زیبایی
  • بازديد : 47

امروزه انواع جراحی زیبایی طرفداران زیادی داشته و بسیاری از مردم میخواهند با انجام آنها جذابیت بیشتری به ظاهر خود ببخشند. این جراحیها در نقاط مختلفی از بدن صورت میگیرند و در بیشتر موارد، نتیجه آنها همیشگی است.

جراحیهای زیبایی با اهداف مختلفی انجام میشوند. ممکن است فرد بهدلیل حادثه یا بیماری دچار ناهنجاریهای بدنی شده باشد که تاثیر منفی در زیبایی ظاهری او گذاشته باشند. برخی از افراد هم اگرچه از سلامت جسمانی مناسبی برخوردار هستند، اما بهاینعلت که از چهره و اندامشان راضی نیستند، متقاضی انجام عملهای زیبایی میشوند.

جراحیهای زیبایی روی اندامهای مختلف بدن یا چهره، در افزایش هماهنگی اعضای بدن نقش بسزایی دارد؛ همچنین با رفع ایرادات، اعتماد بهنفس فرد در ارتباط با دیگران را نیز بیشتر خواهد کرد.

انواع جراحی زیبایی کدام است؟

در ادامه به بررسی انواع جراحی زیبایی می‌پردازیم:

·         جراحی زیبایی بینی: رایجترین عمل زیبایی، مربوط به بینی است که در آن پزشک براساس نوع ایراد، اقدام به تغییر شکل این اندام میکند. این نقص میتواند برآمدگی و قوز روی استخوان بینی یا وجود بدفرمی در نوک آن باشد.

طرفداران این جراحی بیشتر افرادی هستند که در سن بلوغ قرار دارند اما همه متقاضیان در سنین بالای 18 سال میتوانند برای انجام آن به پزشک زیبایی مراجعه کنند.

·         ماموپلاستی: تغییر سایز سینه یکی دیگر از عملهای زیبایی است که امروزه بسیار رواج یافته است. کسانی که اندازه سینههایشان با یکدیگر برابر نباشد یا در اثر شیردهی دچار افتادگی شده باشند، متقاضی انجام این جراحی هستند. قرار دادن پروتز نمکی یا تزریق ژل از روشهای ماموپلاستی هستند.

·         لیپوساکشن (لیپکتومی): لیپوساکشن به عمل جراحی گفته میشود که در آن چربیهای موجود در لایههای زیرین پوست کشیده میشوند. این عمل ممکن است با استفاده از اولتراسوند، لیزر و دیگر دستگاههای مکانیکی مکنده انجام شود. افرادی که قسمتهایی از بدنشان مانند شکم، ران، باسن، بازو و سینه دچار تجمع چربی شدهاند، میتوانند برای انجام لیپکتومی اقدام کنند.

·         بلفاروپلاستی: یکی دیگر از عملهای جراحی زیبایی پرطرفدار، بلفاروپلاستی است. در این جراحی، پوست پلک همراه با چربی اضافی آن برداشته میشود تا افتادگی و پف آن کاهش یابد. بعد از عمل بلفاروپلاستی، پوست اطراف چشم لیفت میشود و حالت صورت فرد شادابتر بهنظر میرسد.

·         ریتیدکتومی: با افزایش سن چین و چروکهای صورت، بهویژه در پیشانی و اطراف چشم نمایان میشوند و این اتفاق در زیبایی ظاهری فرد تاثیر منفی میگذارد. لیفت صورت یا ریتیدکتومی به عملی گفته میشود که در آن پوست قسمتهای مختلف برش خورده و بهشکل کشیدهشده، بخیه میخورد. این جراحی سبب سفت شدن و ایجاد ظاهری جوانتر در چهره خواهد شد.

جمعبندی

عملهای زیبایی بسیار متنوع هستند و با وجود آنها، مشکلات ظاهری تا حد زیادی حل خواهند شد. نکته مهم در انجام انواع عملهای زیبایی، انتخاب پزشک متخصص ماهر و دقیق است. این عملها نیاز به ظرافت و تجربه بالایی دارند و اگر توسط افراد تازهکار یا بدون مجوز وزارت بهداشت صورت بگیرند، نهتنها نتیجه دلخواهی حاصل نمیشود، بلکه ممکن است تاثیر عکس روی زیبایی فرد داشته باشند.

منبع: https://skinbeautyclinics.ir/

 

 




  • نوشته: sahim6
  • سه شنبه 21 آذر 1402,7:58
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش